miercuri, 9 martie 2011

Planul

Acum ca am ideea, incep planurile. In primul rand, trebuie mentionat ca nu ma duc singur. Catalin, la fel ca si mine, si-a propus si el ca anul acesta sa ajunga pe bicicleta la Viena. La inceput a fost si el la fel de entuziasmat, dar, pe parcurs a inceput sa aiba dubii. Sper ca un antrenament sustinut primavara aceasta, ii va reda increderea si ca, la inceputul verii, vom pleca impreuna la drum. Daca renunta, pe langa experienta excursiei in sine, pierde si bonusul de anul acesta. Asa ca, am mare incredere ca v-a merge pana la capat. Asa-i Catalin? :)

Dupa cum am zis, din cei 2850 km pe care ii parcurge Dunarea din Donaueschingen pana la Marea Neagra, in prima etapa o sa parcurgem numai distanta cuprinsa intre Regensburg si Viena, adica aproximativ 500 de km. La o medie zilnica de 100 km ar trebui sa ajungem in Viena in 5 zile. Personal cred ca o sa ajungem mai devreme, intrucat traseul este foarte usor. Per total pierdem 175m in altitudine, asta insemnand in medie cate 35 pe zi. La un gradient mediu de -0,35% pe zi, traseul trebuie sa para destul de plat. Asta pe hartie!


Cel mai probabil, nu vom fi singuri. Din cate m-am interesat, Donauradweg este una din cele mai circulate rute de cicloturism din Europa. Asta inseamna ca vom fi acompaniati, pe drum, de diversi batranei si batranele iesiti la pensie si care acum pleaca sa vada lumea. Acesta nu e un lucru neaparat rau. Interesul pasionatilor pentru aceasta ruta a dus la dezvoltarea turistica a traseului Dunarii: multe popasuri, restaurante, campinguri. Cele din urma le vom cauta si noi, intrucat, pentru maximizarea aventurii, planuim sa dormim la cort.

Pornind de la o simpla cautare a campingurilor pe Google Maps am inceput sa stabilim si traseul. In prima zi vom pleca din fata Domului din Regensburg. Vom traversa Dunarea pe SteinerneBruecke si mergand pe malul stang al Dunarii vom merge la Straubing unde vom opri pentru pauza de masa. Spre seara, vom vizita Deggendorf-ul si vom dormi prima noapte intr-un camping in satul Nesslbach.


In a doua zi, vom inainta spre Passau. Dupa masa de pranz si vizita de rigoare vom trece peste MarienBruecke in Austria. Odata cu trecerea granitei incepe si primul defileu. Spre seara trebuie sa ajungem in zona Obermuehl an der Donau unde vom si innopta.


La pranz, in ziua a treia trebuie sa fim in Linz. De acolo, vom vizita orasul ecologic "SolarCity Zentrum" si apoi, pedaland mai departe prin "Austria de Jos" vom petrece noapte undeva in zona Wallsee.


Ziua a patra aduce al doilea defileu, la St.Nikola an der Donau. Dupa un popas pentru recapatarea puterilor in Melk, ne vom departa de Autostrada de Vest (A1), si deci de zona puternic circulata. Vom strabate muntii si padurile din Vorderwald si spre seara trebuia sa campam la iesirea din defileu, langa Krems an der Donau.


Pentru ultima zi, ar ramane numai 80 de kilometrii. La mijlocul distantei se afla orasul Tulln (bineinteles "an der Donau"), unde probabil vom si opri pentru pauza de masa. Spre dupamiaza/seara ar trebui sa pedalam ultimi metri, in aplauzele fanilor, in piata din fata Domului din Viena. Conform planului, drumul de intoarcere urmeaza sa il facem cu trenul, cu Regional Express.


Acestea fiind spuse (sau scrise), urmeaza procurarea echipamentului. In afara de bicicleta, nu am aproape nimic din ceea ce imi va trebui la drum. Trebuie avut grija, ca per total, sa am cat mai putina greutate de transportat.

Niciun comentariu: