sâmbătă, 5 martie 2011

Motivarea

Lucrez la Hella, in Germania, si aici avem un sistem putin diferit de acordare a bonusurilor. Fiecare angajat trebuie sa isi asume doua obiective anuale. Unul "pentru firma", prin care angajatul trebuie sa faca "ceva" prin care sa ajute firma sau colegii, si celalalt privat, prin care angajatul respectiv trebuie sa faca "ceva" pentru el. Aceste doua obiective se definesc la interviul de evaluare si avem timp un an sa le indeplinim. La urmatorul interviu, are loc cuantificarea lor si daca le-ai indeplinit, primesti 100% din prima care ti se cuvine. Asta daca nu e criza! Simplu, nu?!

Acum apare problema. Daca obiectivul pentru firma ti se cam impune, si vrand nevrand il faci, obiectivul particular ti-l alegi tu singur si este alegerea ta daca il duci la bun sfarsit sau nu. Problema e ca trebuie sa ai mare grija ce alegi asa incat sa te motivezi tu singur sa il termini. Pana acum am auzit cele mai diverse obiective ca: "sa ma las de fumat", "sa invat o limba straina", "sa invat sa ma dau cu snowboardul", "sa desenez nu stiu ce", "sa scot pe piatza un album", "sa particip la maraton", "sa castig la bursa" sau "sa invat sa fotografiez".

Eeee, asa se face ca in fiecare an, in preajma interviului incepem sa ne stoarcem creierele in a gasi un obiectiv, pe care chiar sa il poti indeplini, insa ceva ce nu iti este chiar la indemana. Trebuie sa gasesti ceva nou, ceva care sa te faca sa te autodepasesti. Greutatea sta in a alege acel ceva nou, realizabil dar totusi nu foarte usor.

Anul trecut am ales ca obiectiv sa imi cumpar un DSLR (Canon EOS 500d) si sa imi aleg o tema pe baza careia sa fac un album. Tema aleasa a fost "Craiova - o suta de ani mai tarziu". Am gasit pe net poze din Craiova veche si am facut poze din aceleasi unghiuri, dar in zilele noastre. Apoi le-am aranjat frumos intr-un album si l-am prezentat la interviu. Obiectiv indeplinit!

Asa ca anul acesta, tot cautand idei noi, am re-vazut pe net o stire mai veche. In 2009, Uniunea Europeana a finantat primul tur de ciclism pentru amatori. Ideea presupunea ca doua grupuri de ciclisti, unii plecand din Budapesta, altii din Bucuresti, merg pe malul Dunarii si se intalnesc undeva la mijloc unde petrec si se veselesc 3 zile si trei nopti.

Si de aici ideea. As putea sa imi propun un astfel de obiectiv: "Dunarea pe Bicicleta". Dar cum Dunarea are 2850 km, e cam dificil sa gasesc timpul necesar sa ii fac pe toti dintr-o etapa. La o medie zilnica de 100 km, ar dura cam o luna. Asa ca m-am gandit sa impart excursia in etape. Anul acesta: Regensburg - Viena.


Urmeaza: Planul

Un comentariu:

Cristi Trandafir spunea...

va fi greu insa sunteti o echipa puternica ! pacat ca nu va pot insotii macar ca si "echipa de suport"...va tin pumnii si ma voi gandii la voi cand voi savura la foc un vin frantuzesc ;)